Bexets

Bara så länge det finns stjärnor över oss

Två dagar kvar

Kategori: Allmänt

Två dagar kvar och det känns ganska bra!
I söndags var jag ganska nere, vi åt lunch med en del av släkten och sa hejdå till hälften. Det kändes ganska tungt!
Sen spelade jag en träningsmatch, vi vann med 1-0 men jag var sämst och kände mig skitkass och trött och ledsen.
Men nu känns det bättre, jag vet att jag kan komma tillbaka hit när jag vill och jag längtar satan efter att få komma hem och krama min fina familj och vänner <3

Detta har som jag säkert sagt tidigare det bästa jag gjort i mitt liv, jag har lärt mig så mycket och växt som person! Jag har verkligen fått mersmak och min dröm är nu att få studera i Barcelona eller Vic!

Idag är det 11e september, vilket vi svenskar tycker är en sorglig dag, Anna Lindh och tvillingtornen och allt det där.
Här i Katalonien demonstrerar dom för självständighet, det var 1 miljon 600tusen-nånting människor som deltog i en "human-chain"-demonstration (bilder i föregående inlägg) i 40 mil genom hela Katalonien. Detta är en fredlig manifestation för att visa politikerna att dom vill vara självständiga. Självklart deltog Rebbe rally i detta!! Jag älskar Katalonien och deras kultur och språk och allting! Dom har en mer europeisk stil än södra Spanien! Jaja, jag hoppas dom blir självständiga en vacker dag!


Jag vill säga tack till alla er som tagit er tid att läsa min blogg och jag vet att jag säkert inte kommer uppdatera speciellt ofta efter att jag kommer hem, men kommer ha kvar bloggen till andra äventyr ;)

Puss och kram/R

Kommentarer


Kommentera inlägget här: