Bexets

Bara så länge det finns stjärnor över oss

Saker som stör mig

Kategori: Allmänt

hej där
Tänkte bara skriva av mig lite om saker som stör mig sjukt mycket.
Det finns såklart många saker man kan störa sig på, många saker som jag störs av dagligen, men inte orkar lägga energi p men fortfarande inte tänker ta upp här och nu för då blir det väl ett jävla liv.
Idag ska jag skriva om så kallade "supportrar" som går på kända matcher och klär sig i lagets tröjor och inte kan ett dugg om laget, inte har hjärta för laget och framförallt inte bryr sig överhuvudtaget om laget.
Såg en bild på insagram på ett par som var i usa och kollade på en nhl-match iklädda supportertröjor.
Nu kan inte jag bara ta förgivet att detta par inte brinner för laget eller en kan nmågonting om hockey, men det var det som drog igång min tankeverksamhet och jag minns när jag var på en fotbollsmatch i Barcelona.
Jag åkte dit med min au-pairfamilj och jag gjorde detta för att jag är intresserad av fotboll och för att jag ville känna stämningen på Camp Nou (uttalas föröring "kamp nå" och inte "kamp nooouu" som vissa. även så kallade "insatta) då det var final i spanska supercupen mellan barca och atletico madrid. Jag hade sett fram emot denna match eftersom att den skulle bli den enda hemmamatch för Barca jag hade möjlighet att se innan jag skulle återvända till Sverige. Jag hade aldrig vart på en sån stor match förut och jag målade upp en bild av stor klack och magisk stämning.
När vi kommer till arenan och ska gå in så ser jag ett hav av blåröda tröjor och även månda gulröda (bortastället) jag lade märke till att de flesta av tröjbärarna var blonda och såg absolut inte spanska ut, men det är väl okej.
Väl innte på matchen så var stämningen ungefär lika hög som när drakarna tar emot almtuna hemma.
båda kortsidorna var fyllda till taket, där de billigaste biljetterna fanns. Många kunde inte ens sången som spelas inför varje match och även finns textad på tv-skärmarna.
Själva matchen i sig bjö
d inte på mycket, Messi missade en straff var väl det enda nämnvärda.
Jag minna att jag kände efteråt en så enorm besvikelse. FC Barcelona som ska vara en av världens största klubbar har ju självklart sina suppertrar, men jag kan då lova att 80% av alla som hade någon fort av barcautstyrsel var turister som var där och knäppte kort på sig själva och arenan! Det gjorde mig så grymt irriterad!
Jag skulle aldrig i hela mitt liv sätta på mig något annat lags tröja bara för att man är och kollar på den matchen. Är jag ensam om att tycka detta?
Att om man inte är intresserad av varken sporten eller laget så ska man inte springa runt som nåt jävla låtsas-fan och ropa "HEJAHEJA" det är för mig helt obegripligt hur vissa fungerar. Samtidigt vet jag att det är exakt detta som lagen går runt på - att sälja supportetprylar till turister.
Hade det kommit nån jävel med en djurgårdströja och inte ens vet vad icing är så hade jag skämts. Jag undrar hur den "riktiga" barca-publiken känner eller hur laget känner när man har så många fejkfans.
usch och fy säger jag, det äcklar mig.
 
Som sagt så gick jag på matchen för att känna stämningen och se fotboll i världsklass, men jag hade inte en supporterpryl på mig, gör detta att min upplevelse är mindre värd?
 
 
Här i bloggen skriver jag om saker som intresserar mig och om detta inte var intressant för dig som läsare så hoppas jag att du har slutat läsa för länge sedan.
 
 
 
Hate Fake /R

Kommentarer

  • Insatt säger:

    Dock är de såhär att deras supportrar boixos nois(deras "ultras") är avstängda. Hela högen. Barcelona är extrema när det gäller sådant. De har alltså tillträdesföebud på arenorna i Spanien. Just därför är det ingen stämning. Sen vilket lag håller du på, Mora, Leksand eller Djurgården ? Förstår mig inte riktigt på dig. Eftersom ibland är du på Moras matcher, ibland Leksand ? Rätta mig om jag har Fel, kan mycket väl ha det. Du verkar exakt vara en sån supporter du uttalar dig att inte förstå. Vilket förvirrar mig lite. Och nej jag håller inte på Barcelona. Jag hatar hela Barcelonas verksamhet eftersom det är som du säger, knäpptyst. Men anledningen till att de är det är att deras supportrar som är där för att få upp stämningen är avstängda.

    2013-11-13 | 07:52:21
  • Insatt säger:

    Dock är de såhär att deras supportrar boixos nois(deras "ultras") är avstängda. Hela högen. Barcelona är extrema när det gäller sådant. De har alltså tillträdesföebud på arenorna i Spanien. Just därför är det ingen stämning. Sen vilket lag håller du på, Mora, Leksand eller Djurgården ? Förstår mig inte riktigt på dig. Eftersom ibland är du på Moras matcher, ibland Leksand ? Rätta mig om jag har Fel, kan mycket väl ha det. Du verkar exakt vara en sån supporter du uttalar dig att inte förstå. Vilket förvirrar mig lite. Och nej jag håller inte på Barcelona. Jag hatar hela Barcelonas verksamhet eftersom det är som du säger, knäpptyst. Men anledningen till att de är det är att deras supportrar som är där för att få upp stämningen är avstängda.

    Svar: Hej där! Som oliver redan har svarat dig så är Dif det enda lag jag håller på. Att jag går på matcher i Mora betyder inte att jag hejar på Mora då jag inte sätter på mig tex en Mora-tröja, sjunger med i deras sånger (inte för att de har några)
    För mig är hockey en trevlig sport att titta på, ännu trevligare om Djurgården spelar.
    Så om jag är djurgårdare så får jag inte gå och titta på några andra matcher?
    Jättetråkigt med tanke på att det tar fyra timmar att åka till Stockholm.
    Jag förstår tyvärr inte hur du tänker.
    Dessutom jobbar jag på Leksands hemmamatcher så det blir lite svårt för mig att inte vara där då...

    Jag tror inte att du förstår vad jag menar med detta inlägg.
    Rebecca Fredriksson

    2013-11-13 | 07:52:25
  • Oliver säger:

    Insatt:

    Du menar alltså att Rebecca måste hålla på Mora, Leksand och Barcelona och alla andra lag hon är och tittar på oavsett idrott.

    Vad jag vet så finns det inget större utbud i Mora när det kommer till idrottsevenemang och lag man kan titta på. Det som i "närområdet" är väl Kais Mora, Mora IK, Leksand etc.

    Att hon hejar på Djurgården vet jag mycket väl vilket hon ska ha all heder för. DIF är DIF och att man följer dem i alla väder är något man står för som Djurgårdare.

    I alla fall för att komma till punkt, om hade bott i Arvidsjaur och var och tittade på Arvidsjaur IK div.5. Inte behöver det betyda att det är ett lag jag "hejar" på? För att Rebecca går på Mora IK/Kais Moras hemmamatcher, där hon dessutom känner många människor mig vetandes så betyder det väl inte att hon hejar på de i vått & torrt. Tror de flesta har en viss kärlek till det laget som representerar staden man kommer ifrån, även om man har hjärtat hos en annan förening först och främst(observera att detta inte gäller i Stockholm, AIK & Bajen är inget att ha).

    Rebecca är ingen medgångssupporter som du försöker få henne att framstå som, det kan jag intyga.

    Peace

    Svar: Fina oliver, du är bäst!
    Rebecca Fredriksson

    2013-11-13 | 09:24:30

Kommentera inlägget här: