Bexets

Bara så länge det finns stjärnor över oss

Morsning korsning

Kategori: Allmänt

Jag ligger fortfarande i sängen, det gillar jag.
Idag ska jag Linda och amme på hockey och kolla på Mora och ta en öl eller två.
Jag kollar på hockey för att jag gillar sporten och har jag möjlighet att kolla på Djurgården så blir det ju självklart mycket roligare.
Jag förstår inte kommentaren jag fick på inlägget om fejk-sypportrar. Jag skrev att jag stör mig på människor som är exempelvis i Barcelona (fast det kan ju lika gärna vara här i Mora) och som inte är insatta i sporten, men ska köpa matchtröjor eller andra souvenirer och låtsas att dom är trogna fans.
Jag sa inget om att man inte får kolla på vilken match man vill? Om jag går och kollar på hockey i Mora eller Leksand så gör jag det för att jag tycker att sporten är rolig, det är kul att kolla på hockey. Jag sätter inte på mig en moratröja och låtsas att jag hejar på dom?
Jag skulle gärna vilja ha ett svar på hur du som skrev denna kommentar tänker?
Menar du att om man är äkta djurgårdare så får man inte gå och kolla på någon annan match? 
Jag känner leksingar som kollar på Moras matcher och moringar som kollar på Leksands matcher. Vad spelar det för roll? 
Jag stör mig inte på folk som går och kollar på matcher, jag stör mig på folk som beter sig som fans när dom egentligen inte har någon koll på varken laget eller sporten. 

Tack och hej /R


Kommentarer

  • pantis säger:

    tack för en trevlig kväll och tack för burken :)

    2013-11-17 | 13:14:18

Kommentera inlägget här: