Bexets

Bara så länge det finns stjärnor över oss

Fler saker som stör mig

Kategori: Allmänt

Tjena!
Kul med lite respons från förra inlägget, alltid skönt att få skriva av sig och ännu roligare när folk håller med! Alla kan inte tycka lika, det kommer ingen någonsin kunna ändra på och jag tror inte heller att någonting blir bättre bara för att jag skriver det på min blogg, jag gör detta endast för min egen skull och inte för någon annans! 

Jag har två stycken nyhetsappar på min telefon, Aftonbladet och dt.se
Som de flesta som läser Aftonbladet redan har konstaterat så är de grymt dåliga på svenska, har missvisande rubriker med mera. Jag har stått ut med felstavningar och särskrivningar under så lång tid att jag numera knappt lägger märke till dem, men bär jag läser dt.se så är det så sjukt störande att jag inte kan fortsätta läsa. Är det verkligen så fruktansvärt svårt att som journalist stava rätt och korrekturläsa artiklarna innan publicering? 
Jag stavar fel och skriver konstiga meniningar här på bloggen men det beror på att jag inte läser igenom det jag skrivit en extra gång, och varför ska jag göra det när jag inte får betalt för det?
Folk som får betalt för sitt jobb ska göra det bra och så är det bara.
Snälla dt och alla andra felskrivande journalister - avgå! 



En screenshot från dt.se - hitta felet!


Jag får tycka vad jag vill /R

Kommentarer

  • Mats.D säger:

    det är bra att ha egna åsikter och säga och tycka det man vill. Om man bara lyssnar på andra och gör det som passar bäst kommer man ingenstans här i världen. Jag klagade på Mora tidnings journalister en gång i tiden så att radion kom och intervjuede mej, Ha det bra.

    2013-11-19 | 07:54:21

Kommentera inlägget här: