Bexets

Bara så länge det finns stjärnor över oss

Torelló

Kategori: Allmänt

Jag och pappa satt länge framför datorn och funderade vilken dag och vilken tid och vilket tåg jag skulle ta hem till torelló igen, det blev idag 27 augusti klockan 09.25 med ett tåg som endast stannaar tre gånger på hela resan. Perfekt liksom
ändå tills jag skulle gå på tåget i morse och inser att vi har bokat fel dag, tåget skulle inte gå förns imorgon samma tid. Jag viftade lite med mitt blonda hår och såg allmänt uppgiven ut, så jag fick gå ombord ändå! på tåget visades film och man fick schyssta säten och hörlurar. Tåget var precis i tid, lagomt tempererat och kostade endast 46 euro. Tilläggas bör att avsåndet mellan alicante och barcelona är typ 45 mil och detta tåg går flera gånger dagligen.
Något för SJ att ta efter om jag får säga vad jag tycker!
Jag anlände till Barcelona kl 14.10, köpte en biljett till Vic och tåget gick 14.30 hur smidigt som helst om jag inte hade en väska som vägde 35 kg!
jaja, nu har jag uppdaterat bloggen 3 dagar i rad.

Det är jätteskönt att vara "hemma" igen, har sovit i min säng en natt sen Linnea åkte för tre veckor sen. Nu ska jag sova i den en natt till och imorgon ska vi kolla på finalen i supercopa mellan barca och athletico madrid... sjukt. Sen direkt efter matchen åker vi som sagt till bergen, där är det lite kallare så då får man nog ta med sig en tröja och långbyxor till kvällen

OKEJ KBRY BAJS HEJDÅ
kärlek/R

Kommentarer

  • Mats säger:

    Ja vilken miss men trevlig personal på renfe ( spanska SJ) som fixade så du kunde åka med tåget. tror det är närmare 60 mil till Barcelona från alicante.

    2013-08-27 | 23:59:07

Kommentera inlägget här: