Bexets

Bara så länge det finns stjärnor över oss

Tjoho

Kategori: Allmänt

Äntligen "hemma"n igen, ska bli så skönt att kunna packa upp väskorna på riktigt och koppla av!
Vi har som sagt vart i bergen sen i onsdags kväll/natt. Vi kollade på barca-atletico innan vi drog, stämningen var utotalt under förväntan, kändes som att det var mest turister där med barca-tröjor och som inte förstår ett skit om fotboll. Riktigt irriterad vart jag. Jag skulle aldrig sätta på mig en barca-pryl när jag är djurgårdare, jag gick på matchen för att se världens bästa fotboll och känna stämningen. Fotboll fick jag se, men som sagt var stämningen inte alls där.
Bra platser fick vi i alla fall!
 
Folk satt mest på kortsidorna (billigaste platserna) och Messi missa straff i 88:e minuten.
0-0 slutade matchen, så det var väl inte riktigt värt 120 euro.
Jag och Jan på Camp Nou (uttalas nåo inte nooou som även kommentatorerna säger)
 
 
Sen åkte vi som sagt till bergen (pyreneerna) och det är verkligen hur fint som helst. Dom har ett hus nära staden Puigcerdá som ligger precis vid franska gränsen. Så på en dag var jag i Spanien, Andorra och Frankrike. På torsdagen gjorde vi inte så mycket eftersom att vi var ganska trötta, vi tog en promenad i en park i Puigcerdá samt åkte till ett bad vid ett berg där det kommer varmt vatten från berget året runt. Det var skönt!
skönt med bubblisar
här är vi vid sjön. ibland undrar jag var vissa småstadsbor här i Spanien tänker när det kommer en spansk familj med föräldrar i 30-årsåldern och en unge runt 5 och sen en blond tjej runt 20. Många vet inte ens vad en au-pair är.
En gång var Mireia på middag med några föräldrar från skolan så jag, Jan och Joan gick på restraurang och åt tillsammans med Sara, mark, Nika och Martina. Jag märkte då att några bekanta till Joan tittade väldigt mycket och sen sa vi lite på skoj "hah, nu tror dom säkert att Mireia och Joan har skilt sig höhö" Jag träffade sedan en av männen i sällskapet en vecka senare och då sa han "jahaaaa du är en barnflicka jahaaaaa, vi trodde att kanske dom hade gått isär" Känns lite som Mora dehär!
 
Kallt var det uppe i bergen, ungefär som i Sverige - Kallt i skuggan och varmt i solen. Det var väl runt 22 grader på dagarna, en jävla skillnad från Torrevieja där det var 32, minst!
 

På fredagen åkte vi till Andorra, till en nöjespark eller aktivitetspark eller vad man ska kalla det! Vi åkte som bergochdalbana 5 km nerför ett berg, klättrade och åkte fyrhjuling. Det var kul och grymt fint!
 
Här kommer Rebbe Rally
 
Tog en bild när jag var nästan uppe vid starten, lite konstig bild men vacker vy!
 
nu är vi redo att åka fyrhjuling, skittråkigt va de, gick sakta och tråkig väg.
 
igår hade vi friluftsdag och gick uppför en skidbacke, det var kul! synd bara att Jan började klaga efter 10 meter att han inte orkade mer. Tur man har bra psyke säger jag.
 
nästan framme! Jan fick tillslut sitta på Joans axlar...
 
Nu ska jag inte skriva mer, vart ett jävla långt inlägg dehär!
 
13 DAGAR KVAR TILL HEMRESA <3/R
 
 
 

Kommentarer

  • Harrymunter säger:

    Ja fina bilder och det ser ut att vara en fin resa det där.

    2013-09-04 | 11:01:25

Kommentera inlägget här: